onsdag den 27. januar 2016

Pølsehorn ....

Pølsehorn. 



Små lækre pølsehorn med kyllingepølser tilsat revet gulerødder.


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 
Pølsehorn. 
I aften lavede jeg de her små lækre pølsehorn. Jeg anvender en basis opskrift, og og erstatter lidt hvedemel med grahamsmel. Tilsætter i øvrigt kærnemælk og lidt revet gulerødder. I dag har jeg brugt farvet gulerødder, både gule og røde. De små justeringer gør dem bløde og saftige. Jeg går ikke på kompromis med pølserne, hvor jeg denne gang har valgt at anvende kyllingepølser i en god kvalitet. 

Har toppet pølsehornene med sesam og græskarkerner for at give dem et fint udtryk og lidt ekstra knas. Jeg anvender så vidt muligt økologiske produkter. Se flere billeder af dem under opskriften. I min bolig er lyset en udfordring om aftenen, så jeg beklager billedkvaliteten af det øverste foto. .0)) 

Opskrift på pølsehorn. 

Antal: 12 små pølsehorn. 

Ingredienser
  • 25 gram smør.
  • 25 gram gær.
  • 3/4 tsk. salt.
  • 2,5 dl mælk - jeg brugte skummetmælk. 
  • 1 dl kærnemælk.
  • 2 tsk. kokossirup - eller anden god sirup (evt.rørsukker).
  • 50 gram grahamsmel - brugte Økologisk Levevis Grahamsmel.
  • 300 - 350 gram hvedemel - Skærtofts Mølle.
  • 2 mellemstore gulerødder. 
  • 6 pølser i god kvalitet. 
  • æg til pensling.
  • Pynt: Sesamfrø og græskarkerner. 
  • Ketchup - brugte denne økologiske ketchup 
Dej
  • Smelt smør og mælk for svag varme i en kasserolle til den er lillefingervarm og rør gæren ud heri
  • Tilsæt kærnemælk, salt og kokossirup. 
  • Tilsæt grahamsmel og herefter hvedemel lidt ad gangen til dejen er blød og smidig, uden at klistre. Hold endelig noget af melet tilbage, så dejen ikke bliver for fast. (Angivet hvedemel i ca. mål).
  • Skyl og riv gulerødderne groft. Arbejd dem ind i dejen til den er godt fordelt. 
  • Sæt dejen til hævning et lunt sted i en times tid. 
  • Klip det yderste af enderne af pølserne og halvér dem. 
  • Tag dejen ud på et meldrysset bord, og ælt dejen godt igennem. Rul nu klumper af dej til lange pølser og sno dejen rundt om pølserne.  Jeg starter et lille stykke inde, så man kan se et stykke af pølsen.  
  • Læg dem på en bageplade med bagepapir med lidt afstand, og lad dem efterhæve i ca. 20 minutter. 
  • Forvarm ovnen til 180 grader - varmluft. 
  • Anret 2 små skåle med sesamfrø og græskarkerner. Pensl dem lidt forsigtigt og pynt pølsehornene. 
  • Bag pølsehornene til de er gyldne i ca. 15 minutter. Hver ovn er forskellig, så hold et vågent øje med dem. 
  • Lad dem køle let af på en rist. 
  • Nydes med en god økologisk ketchup.
Tip
  • Tilbehør: coleslaw lavet på spidskål og gulerødder.
  • Perfekt til madpakken for både børn og voksne.
  • Vedlæg en lille boks med ketchup til pølsehornet i madpakken.
  • Perfekt til picnic, fødselsdag, "flyttemad" til flyttemændene og vennerne etc. 
Bon appetit.

Prøv også disse opskrifter: 
Dadelkugler til jul - Sundt julegufSamosas med filodejSquash - og GulerodsmuffinsÆblecrumble i en sundere versionMin æblekage i Feminaæblekanel muffins & Kage, Rødbedekage med mørk chokolade og kaffeglasurKanelsnegle i en sundere udgaveLaks, laks og lidt mere laks....Snurrer med dadel- & BirkesremonceLakseroulade til nytår 2015...Kokostoppe med havregryn og strejf af appelsin
Kærnemælkshorn med remonce og hindbærmarmeladeSnurrer med dadel- & Birkesremonce

Læs også om bloggerevent i Økologisk Landsforening med Anne Hjernøe. 

Obs.: 
Scrol ned i bunden af bloggen, hvor du kan finde top 10 favorit blogindlæg samt de blogge & favoritsider, der inspirere mig i min hverdag. Følg også gerne bloggens facebookprofil og BlogLovin

Bloggen har også IG profilerne @justlove2ndhand & salgsprofilen @secondhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger nyt og 2ndhand tøj & boligting. 

Har du spørgsmål til opskrifter eller andet på bloggen, er du velkommen til, at skrive i blogindlægget eller send en mail på e-mail: justlove2ndhand@gmail.com - tak fordi du læser med. .0)Se flere billeder herunder. 


Bon appetit. Pølsehorn med kyllingepølser bagt på Skærtofts Mølle hvedemel, grahamsmel og tilsat revet gulerødder. 



Snoet pølsehorn med kyllingepølser og tilsat revet gulerødder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar