tirsdag den 21. juli 2015

Tour de Ry & sommerglimt....

tour de Ry & sommerglimt. 


Bjergetape Ry - Himmelbjerget & retur igen. I løb. 15 Km morgenløb.



Min egen bjergetape lørdag morgen. Ry / Himmelbjerget. tur/retur.  

Uhm. Hjemmelavet kammerjunker. Perfekt til koldskål i biglas. 




Der bages lækre havreboller af havremel og gryn. Meget sunde! .0)


¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Tour de Ry. Fredag pakkede vi vores weekendbags og tog til Ry for at besøge min bror og hans kæreste til hygge og god mad. Jeg havde taget en lammekølle med i tasken og bagt havreboller af havremel og gryn og kokostoppe dagen før, som også røg med i tasken så vi havde lidt lækkert weekendguf. 

Løbesko & løbetøj røg også med i weekendtasken. Der er masser af skovområder i Ry og frem for at sove formiddagen væk, valgte jeg at hoppe i løbeskoene lørdag morgen, hvor resten af huset snorkede om kap!!. Jeg satte vækkeuret til kl. 08.00, fik lidt morgenmad og hoppede i løbetøjet. Min bror havde tippet mig om, at jeg kunne løbe turen i skoven og det gjorde jeg, da jeg helst vil løbe på skovvej frem for asfalt. 

Temperaturen var allerede lun så det var godt, at jeg havde mit vandbælte med. En skøn tur i kuperet terræn. Jeg valgte at løbe den røde rute. Da ruten blev gul og viste vej til Himmelbjerget - 1 km - nappede jeg den. Ruten blev mere kuperet jo længere jeg kom frem og djævlebakken viste sig. Himmelbjerget tronede. stien op til H.C. Andersens udkigspost var stejl. Her har han for mange år siden, siddet og filosoferet, og måske skrevet nogle af de skønne eventyr vi er blevet beriget med igennem mange år. Jeg måtte bøje mig i støvet og gå op ad den meget stejle bakke op ad Himmelbjerget, og satte så i langsom løb igen til toppen af Himmelbjerget, hvor tårnet står og troner midt på Himmelbjerget. Jeg tjekkede rutens længde og den viste 6,83 km. 

Jeg nød den smukke udsigt tidlig lørdag formiddag. Drak lidt vand og tog et par bidder af min snack før turen gik hjem mod Ry igen. I løb naturligvis. Fik tanket frisk vand op ved vandposten. Valget stod i mellem at løbe hjem langs skoven igen eller langs landevejen. Jeg valgte landevejen, da jeg ikke havde meget strøm på telefonen. Turen hjem til Ry blev på 7,74 km og lidt hårdere pga. asfalten. Det belaster foden mere, at løbe på hårdt underlag og temperaturen var lun, da solen stod direkte på og der var ikke meget skygge som i skoven. Løbeturen gik fint. Grundformen er god. Turen hjem lød på 7,74 km. Så lige knapt 15 km løb morgenløb. Min rekord til dato. Just love it.

Tæt på huset ligger en fin genbrugsbutik, så efter en skøn morgenmad med skyr og salat, var jeg lige et smut forbi genbrugsbutikken for at ose lidt. Det blev til 2 fine glasvaser i brun, et træstativ til opbevaring af vin, en brødkurv og 2 sæt grillbestik til 60 kr. samlet. Elsker at gå på opdagelse i genbrugsbutikker og opstøve fine skatte. 

Senere på dagen tog vi på tennisbanen for at spille tennis med drengene. De 2 fætre skulle aktiveres. Planen var, at jeg resten af dagen skulle restituere ovenpå løbeturen, men det blev til et par sjove tennistimer efter fætrenes regler. Da vinden tog til, og det røde grus på tennisbanen føj omkring os, pakkede vi taskerne og tog hjem for at se opløbet i dagens tour de france løb. 

Lørdag aften nød vi den lækre lammekølle med flødekartofler og salat og fætrene gik i Netto for at købe vaniljecreme til de lækre jordbær fra haven. Søndag var jeg mere træt ovenpå en søvnløs nat pga. en enkelt kop kaffe om aftenen. Var mere træt ovenpå en søvnløs nat end min løbetur på 15 km til Himmelbjerget / Ry. En rigtig hyggelig weekend med motion i smukke omgivelser, og lækker mad og hygge. Der er flere billeder at se fra tour de Ry både foroven og forneden. 

Hvad har du lavet af rare ting her i Juli? Del gerne dine oplevelser i kommentarfeltet under blogindlægget. 

Obs
I bunden af bloggen kan du se favoritindlæg og de blogge & favoritsider, der inspirere mig i hverdagen. 

Du kan også følge mig på BlogLovin, på Google+ og bloggens facebook-side justlove2ndhandbyleneb, hvor du løbende får opdateringer, opskrifter, anbefalinger og små glimt fra hverdagen. Læg også meget gerne en kommentar under blogindlægget. Altid dejligt at høre fra jer, der læser med på bloggen. Rigtig dejlig sommer til jer alle. KH Lene .0) 


Smukke brune glasvaser fundet i Ry Genbrugsbutik. Gæt prisen? 



J by J Fashion. Skønne sommershorts kom i fint silkepapir & kort. 


 



Uhm. Lækre kokostoppe med appelsinskal, havregryn & chokolade. Se Opskrift



Lækre havreboller lavet på havremel & gryn. Sunde og lækre. Uhm. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar