søndag den 21. juni 2015

Sunde banan & blåbær muffins....

Sunde banan & blåbær muffins. 


Nåede i morges, lige at bage lækre banan- & blåbærmuffins inden jeg skulle mødes med min dejlige ungdomsveninde til ½ marathon - som heppekor! Er stolt af mine 10 km, men der er dog et stykke vej til en ½ marathon, ha! De lækre muffins har jeg nydt sammen med min brors kæreste i eftermiddags og hun endte da også med, at få en doggybag med hjem, så min bror og nevø selvfølgelig også kunne smage dem, uhm. 

Vil lige dele opskriften her på bloggen. De er fyldt med sundt og godt kram fra skabet. Læs detaljer i parentes. Bruger selv så vidt muligt, økologiske ingredienser. 

Ingredienser til 12 banan- og blåbærmuffins. 
topping: mørk chokolade. 

Sådan gør du: 

Mos bananer og rør dem sammen med kærnemælk, kokosolie og æg. Bland mel, havregryn, natron og stevia i en anden skål og bland bananmos med de tørre ingredienser. Massen vil blive klumpet, men vigtigt, at den ikke røres for meget i. Sigt lidt hvedemel over blåbærene, vend det et par gange og tilsæt massen. Hvis du ønsker, at give dem mere sødme, kan du tilsætte lidt hakket mørk 70% chokolade. Du kan også erstatte Stevia med rørsukker.  

Fyld dejen i 12 faste muffinsforme / papirforme og bag dem i ca. 18-20 minutter til de er gyldne. Tag en spydtest for at se om de er færdigbagte. Ovne er forskellige, så hold øje med dem. Lad muffins køle af. 

Lun chokolade over vandbad ved lav varme. Lad chokoladen køle let af, og hæld den i en engangssprøjtepose. Klip et lille hul i den, og så er det kun fantasien, der sætter grænsen for hvordan du vil pynte dem. Bon appetit. .0) 

obs: 
I bunden af bloggen ses de 10 mest læste favoritindlæg, og de blogge & favoritsider, der inspirere mig i hverdagen. 

Du kan også følge mig på BlogLovin, Google+ og bloggens facebookside justlove2ndhandbyleneb., hvor der løbende kommer blog- opdateringer, opskrifter, anbefalinger og små hverdagsglimt. 

Instagramprofiler: @justlove2ndhand og @secondhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger ud af nyt og secondhand tøj & boligting. 

Læg meget gerne en kommentar under blogindlægget. Altid dejligt at høre fra jer, der læser med på bloggen, og velkommen til alle nye læsere. Rigtig dejlig sommer til jer alle. KH Lene .0)  



Banan- & blåbærmuffins med kaffechokolade & danske jordbær. Bon appetit. Det smukke fad, er fra Ib Laursen og vundet hos den søde blogger Havets Sus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar