onsdag den 6. maj 2015

Gode fund & Projekt Reuse i Århus...

Gode fund & Projekt Reuse i Århus. 


Skøn minus kjole, købt i Tøjstory, Århus. 


En af mine nyeste investeringer. Glæder mig til samarbejdet med de lækre Asics løbesko med gel i friske forårs- og sommerfarver. Like?

Turbo hurtige og lette Acics løbesko, som jeg har fundet til Rivegilde i Salling, Århus. Super investering til løbesæson 2015.  

Skøn gammel kande fundet i genbrugsbutik til kun 30 kr. De fine glas har jeg fået gratis på Reuse bag Godsbanen i Århus. 


Skønt stel i keramik med hjemmelavet kokostoppe & Kande fundet i genbrugsbutik. 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Jeg elsker at jagte gode fund, og har den seneste tid været en tur rundt i Århus for at ose. Salling har holdt rivegilde over en periode og mit mål var, at finde et par løbesko til forårs- og sommersæsonen. Det lykkedes mig også, at finde et par lækre Asics løbesko med gel og cushioning System. Glæder mig til, at få dem testet og håber på et godt samarbejde med dem og sende de gamle Nike på pension. 

På min tur op i Salling, var jeg et smut forbi Tøjstory i Guldsmedegade. En kommissionsbutik der sælger secondhandtøj i god kvalitet. Jeg har løbende tøj i kommission, for at rydde lidt op i skabet. Nogle styles er bare lettere at få solgt via Tøjstory, da kunderne har mulighed for, at prøve tøjet før et køb. Faldt over en skøn kjole fra Minus til kun 240 kr. Prøvede den, og den sad rigtig fint. Den måtte hjem og bo hos mig og glæder mig til, at lufte den til teenagerens dimissionsfest. Pst., Bor du i Nordjylland, ligger der også en Tøjstory i Ålborg. 

I en af genbrugsbutikkerne i Århus, var jeg heldig at finde en fin gammel lerkande til bare 30 kr. Den passer så fint sammen med det brune stel med tekopper og tallerkener som jeg var så heldig, at få af en pige fornylig. Hun stod og skulle flytte, og kontaktede mig, om det var et stel jeg ville have, da hun vidste at jeg godt kunne lide gamle stel. Har før fået 2 fine krus af hende. Jeg takker mange gange, og det bliver brugt flittigt. 

De fine gamle glas på billedet herover, har jeg fået gratis på Reuse. Reuse - Giv hvad du har! Tag hvad du kan bruge - er en ny genbrugsplads placeret bag Godsbanen i Århus og lavet som et projekt, der bygger på bæredygtighed. 

Tanken bag projektet er, at du kan aflevere de ting du ikke længere har brug for, og andre kan få glæde af dem. Du er samtidig velkommen til selv, at tage ting med hjem som du selv kan bruge. På den måde får møbler og ting nyt liv, frem for at blive deponeret eller gå op i røg. Du kan læse mere om projektet og åbningstiderne her

Et virkelig fint projekt, som forhåbentligt kan være med til, at meget af det "storskrald" der flyder i Århus' gader, vil finde vej til Reuse. Jeg var der på åbningsdagen, og havde selv taget en pose med forskellige boligting med. Tog herefter en lille rundtur i de indrettede containere på pladsen, og fandt de 2 fine glas i containeren med køkkenting.  Smut forbi en dag, og medbring gerne ting, som du ikke længere har brug for. Også dåser, plast og tøj til Røde Kors er velkommen. .0)




Reuse bag Godsbanen i Århus. Et projekt med fokus på bæredygtighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar