fredag den 15. maj 2015

DIY projekt i køkken & stue...

DIY projekt i køkken & stue. 



Vil lige vise mit lille DIY projekt. Har haft nogle fine billeder liggende et stykke tid, som jeg længe gerne ville have op at hænge. Nu skulle det være. 

Onsdag tog jeg til Ikea, Århus for at ose og shoppe lidt boliginteriør. Jeg fandt nogle sorte rammer til billederne, et vægur, 3 små kaktusser og en lille palme til teenagerens værelse. Det er længe siden, at jeg har været i Ikea og rundet også lige restauranten, for at indtage aftensmaden. Fik en portion grøntsagsboller serveret med hvedekerner,grillet tomater og spinat til 27 kr. En virkelig fin ret til prisen. Jeg kunne ikke stå for den lille nuttet træstamme, så den måtte med hjem til teenageren, som en lille surprise sammen med palmen. 

Samme aften gik jeg igang med mit lille DIY projekt, og fik sat billederne i ramme, fandt min fars gamle værktøjskasse frem, og så gik jeg ellers igang med hammer og søm. 

Sidste år, da jeg var frivillig på Food Festival var jeg så heldig, at vinde årets kunstnerplakat, som passer perfekt til køkkenet. 

I af mine yndlingsbutikker Nü by staff, der ligger i Latinerkvarteret (volden), har jeg længe gerne ville købe et par billeder med Molekyle Caffeine og Molekyle Chili. Dog lige i overkanten af, hvad jeg ville give for dem, og samtidig også lidt for store til væggen i køkkenet. Men indehaveren af butikken havde så købt dem som kort med kuverter til, så jeg tøvede ikke et sekund med at købe dem, da jeg fik øje på dem begge. Teenageren der elsker chili, og mig der elsker kaffe , så måtte de bare med mig hjem.   

På Finderskeepers i Århus, faldt jeg over Stine Aamose's stand med de fineste kort, og med min hjerte der banker for Århus (med Å!),kunne jeg slet ikke stå for kortet - Du kan tage pigen ud af Århus, men du kan aldrig tage Århus ud af pigen - og det passer perfekt til billedvæggen. Planen er, at jeg vil bygge videre på billedvæggen og gerne flere af Stine Aamose's fine motiver. Kranerne i Århus har også en helt særlig plads i mit hjerte. Når jeg løbetræner langs Århusbugten og Riis skov og går hjem langs Århusbugten, kan jeg se kranerne arbejde på højtryk på havnen. For mig en af Århus' vartegn, og derfor vil motivet af kranerne også blive tilføjet billedvæggen. 

Jeg fandt også 3 kaktusser som nu pynter på min retrohylde i stuen sammen med kort fra I Love My Type. Rosa og Puma trykt på fint, mat kvalitets-genbrugspapir. De findes i mange forskellige tryk med positive og livsbekræftende budskaber. Like? 

OBS: 
Scrol ned i bunden af bloggen og se favoritindlæg på bloggen samt de blogge og favoritsider, der inspirerer mig i hverdagen. Du kan også følge bloggen på BlogLovin i øverste venstre hjørne. Du kan følge bloggens facebookside justlove2ndhandbyleneb. og på Google+. Del meget gerne blogindlæg, så de spredes som ringe i vandet. Læg meget gerne en hilsen i kommentarsporet. Altid hyggeligt at høre fra jer.



Grøntsagsboller med hvedekerner, grillede tomater & spinat, i Ikea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar