tirsdag den 23. december 2014

Bæredygtig jul og undgå mad-spild.....

Bæredygtig jul og undgå madspild.  


Tænk bæredygtigt i julen, ved at bruge resterne til nye spændende retter. Rigtig glædelig jul til jer alle & Godt nytår 2015. .0)

Lav lækre klatkager på resterne af enten havregrød og risengrød i julen. En lækker snack til en lille hyggestund. Brug resterne til nye inspirerende og lækre retter i julen. Bon appetit. .0)

Kære alle. 
Jeg vil ønske jer alle en rigtig glædelig jul & godt nytår, håber I får en fantastisk jul med jeres familier.

Har selv ligget syg med influenza efter min løbetur langs havet og i Riisskov i sidste uge. Motion er sundt, og det er mental styrke for mig at komme ud og træne og lytte til havets bølger, men vejret er også lunefuldt, så derfor blev jeg lammet af influenza, og har ikke kunne jule ret meget. Det er blevet til en smule, men jeg tager det nu i det tempo kan jeg kan overskue. 

Med stor fokus og interesse i bæredygtighed & secondhand, vil jeg også komme med et kærligt opråb her i juletiden, hvor rigtig mange køber stort ind, for at sikre sig, at de nu har ALT til juledagene. 

Spar på den lækre julemad, og brug resterne til nye lækre retter i juledagene, på frokostbordene. Har du overskud, så giv til dem som rækker hånden ud. Det kan være svært, at række hånden ud til fremmed, men det er meget lærerigt begge veje. At tage imod og give. Du vil helt sikkert opleve positiv respons begge veje. 

Mht. gaver og julepynt, så kan rigtig mange gaver købes brugt, så du også tænker bæredygtigt og skåner miljøet. Jeg var i genbrugsbutikken i går, hvor jeg fandt noget fint julepynt til juletræet, som jeg har fået gratis af en pige i år, fordi hun skulle fejre julen hos hendes forældre, og derfor ikke fik brug for juletræet. Jeg hentede det tidligt 4. advent, og min søn blev rigtig overrasket og glad for, at han fik et juletræ i år. Det er ikke noget han er vant til, da vi for det første har en meget lille stue, så der ikke er meget plads, og så har vi altid fejret julen andre steder end hjemme. Men i år skulle han have et juletræ, og det pynter så fint i stuen med genbrugspynt. .0) 

Rigtig glædelig jul & godt nytår. <3 Kærligst Lene. <3

Mette Blomsterberg's lækre vaniljekranse. Posen gik itu ved første tryk, så de fik et lidt rustikt udtryk, men smagen er fantastisk. Englene synger, Uhm. 



Så blev juletræet pyntet. Teenageren blev glad og overrasket over, at der på 4. advent stod et juletræ i stuen. Det er noget vi ikke har haft i mange år, da vi altid har holdt julen andre steder end hjemme Nu er det pyntet og klar til at blive spist. Der er også gemt en vaniljekrans til Morten Heiberg, hvis ikke han har spist nok. 45 på en dag er godt klaret, men vi har gemt en til dig, hvis du kan klemme flere ned! ;0) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar