torsdag den 27. november 2014

November status & små glimt....

November status & små glimt.  



Nyder Valdemarsro's lækre ølkage med SMØR & en kop Pukka te, imens jeg arbejder på at lave november giveaway på bloggen. 



Restemad fra dagen før. Frikadeller og rodfrugter til frokost. Uhm.

November har været fyldt op med mange projekter af den gode og rare slags. Har brugt mange timer i køkkenet, hvor jeg har afprøvet nye spændende opskrifter af, så der har spredt sig en duft af både friskbagte boller og lækre hverdagsretter i køkkenet. Mågerne har kredset omkring køkkenvinduet, og teenageren har rendt i fast rutefart fra teenageværelset til køkkenet, for at agere smagstester for de mange lækkerier af både efterårsretter, ølkage og skønne decemberboller.

Sif Orellana har i samarbejde med Claus Dalby og Anette Harbech Olesen udarbejdet en e-bog Vores Jul, med hver deres tips til lækre opskrifter og inspiration til julen. Jeg måtte bare afprøve Sif's lækre decemberboller. Og englene sang. Hun er så inspirerende og sød, så man bare ikke kan lade være med, at være vild med hende. Så nu er der smidt 3 poser i fryseren med æble- og decemberboller.  

I sidste uge, var jeg så heldig at få et par billetter til et foredrag med skuespiller, foredragsholder og entertainer Peter Mygind, hvor han fortalte om hvordan du som forældre og dine børn kan styrke fællesskabet, og på den måde minimere risikoen for mobning. Hans egen søn blev 2 gange på halvanden måned overfaldet af drengebander for ca.7 år siden. Siden har Peter Mygind holdt mere end 400 foredrag om mobning, og hvad vi som forældre kan gøre for, at hjælpe vores børn til at skabe et sundt fællesskab i klassen. At være i rum med Peter Mygind er altid en fest. Som at indtage en dobbelt espresso. Positiv energi og kram til alle! Det gjorde ikke foredraget mindre underholdende med hans hverdagsberetninger om hans 2 teenagere. Juuuuuuice og sure sokker er også hverdag her, ha!

Som bonusinfo vil jeg lige oplyse, at du kan købe Peter Myginds bog Myginds Mission lige her - Den fås også som lydbog og e-bog. Jeg har endnu ikke selv læst den, men efter det spændende foredrag, er den sat på min egen ønskeseddel. 

I november er jeg også startet op i et coachingforløb hos en erhvervscoach i AS3. Er i en proces, hvor jeg er ved at finde ind til hvad jeg virkelig gerne vil. Føler mig låst fast i min situation og i sådan en proces, er det godt med en række professionelle værktøjer. Jeg ønsker at være i konstant udvikling både fagligt og personligt, og derfor deltager jeg også løbende i forskellige workshops og foredrag i personlig udvikling. Tilmeldte mig derfor foredraget Brug din frygt og skab succes i coachingvirksomheden Mindjuice. Et rigtig spændende og givende foredrag, hvor jeg fik nogle gode redskaber til, at håndtere frygt i forskellige situationer i mit liv. Godt at være "klædt på" til livets udfordringer. 

Jeg har også haft rig lejlighed til, at spænde løbesko og vandbælte på og løbe langs havet og i Riis Skov inklusiv trappestep. Det giver mig et mentalt overskud i hverdagen og det er med til, at opretholde balance i min hverdag. Jeg kæmper i perioder med angst og myldretanker, og det er en måde at dæmpe angsten når den kommer snigende. Den må ikke gå ind og overtage i mit liv. Jeg bruger B.s. Christiansen som "mentor". Når jeg mærker at angsten kommer snigende, træder "BS" til, og giver mig de rigtige værktøjer, så jeg sikre mig, at jeg ikke kommer på afveje i mine tanker og følelser. Selvom jeg ikke kender ham personligt, er han for mig den rollemodel jeg aldrig selv har haft i mit liv. Selv med et positivt sind, vil der være både op- og nedture i ens liv. Det er måden hvorpå man tackler de udfordringer der kommer i livet,der er afgørende for om man får succes. Ikke succes målt i penge & prestige, men hvordan du er som menneske. Det er vigtigt for mig at leve et sandt liv, og jeg er ikke bange for, også at vise min sårbare side. Den har vi alle indeni os. Glansbilleder findes kun på tryk - med og uden glimmer. 

I weekenden nåede jeg også forbi min fars grav i Virklund. Min far døde for 8 år siden og nåede heldigvis selv at fortælle, hvor han gerne ville begraves. Dejligt at have et sted hvor jeg kan gå hen og tænke på ham. Vi delte et stykke ølkage. Det var ganske rart og hyggeligt på en kold novemberdag. Det var også for at ønske ham tillykke med hans fødselsdag. Han ville være blevet 84 år. Tillykke far. <3 

Giveaway på bloggen: 
Har også sat en giveaway igang på bloggen, hvor du kan vinde lækkert økokræs og andre lækkerier. Jeg trækker en vinder fredag kl. 12, så du kan lige nå det, hvis du vil have et lod med i puljen. Alle må lege med, og kan deltage med 1 lod. Tjek ind her.

Ny instagram salgsprofil: 
I forlængelse af bloggen, har jeg oprettet en salgs-profil @secondhand_aarhus_bylene, hvor jeg sælger ud af både nyt & secondhand tøj & boligting. Du kan betale med mobilepay, og du er også velkommen til, at afhente i Århus C i følge aftale. Har i forvejen min blogprofil @justlove2ndhand, hvor du også er meget velkommen til at følge mig. 

Blogrulle, favoritsider, Top10 blogindlæg og Bloglovin. 
Ved at scrolle helt ned i bunden af bloggen, kan du finde de blogs og favoritsider, der giver mig inspiration i min hverdag. Du kan også finde de 10 mest læste blogindlæg på bloggen, og du kan følge min blog via BlogLovin, ved at klikke på link i øverste venstre hjørne, klik på Follow knappen.

Det vare ikke længe før vi kan rive kalenderbladet af for november måned. Det betyder, at vi snart træder ind i  julemåneden og skal igang med forberedelse af kalender-, adventdekoration samt adventgaver til teenageren. Rigtig skøn november, og tak fordi du læste med. Smil Lene .0)



Der bages Decemberboller fra Sif Orellano's e-julebog. Jeg anvendte honning, dadler og hasselnødder i stedet for figener, svesker og valnødder, da jeg ikke havde de øvrige ingredienser til bollerne.  

Nybagte Decemberboller fra Sif Orellano's e-julebog og æbleboller. 


Smagstest af Sif Orellano's lækre decemberboller, englene synger. 


Novembertræning kan være kold, så jeg måtte låne teenagerens aflagte fodboldstrømper & skiundertøje. Lange vinter løbetights og svedabsorberende trøjer må på årets ønskeseddel til jul. 


Søndag besøgte jeg min fars gravsted, delte et stykke ølkage med ham, og fik en hyggelig sludder med ham. Tillykke med de 84 år, far.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar