fredag den 10. oktober 2014

efterår i glimt....

efterår i glimt.


På vej til boglancering på Great Coffee i Klostergade, Århus 


Boglancering på Great Coffee. Solsikker til valdemarsro.dk


Det er blevet efterår og det kan mærkes efterhånden som vi kommer længere ind i oktober måned. Alle 4 årstider i Danmark har sin charme. Efteråret har jeg dog en helt særlig forkærlighed for. Dels pga. de smukke brændte farver naturen iklæder sig samt vejrskiftet med både rusk og regn. Når naturen viser sig fra sin barske side med sus i trækronerne og med skum på bølgerne. Men elsker helt klart også efterårsdagene, når solen står højt på en skyfri himmel og jeg kan spænde løbeskoene på, for at løbe langs havet og i Riis Skov. Og sidde ved havet efter endt træning med lækre dadelkugler og nyde varmen fra solen. Det giver mig mentalt overskud til, at klare hverdagens mange opgaver. Jeg nyder også en osetur igennem Århus' hyggelige gader iført lag-på-lag med strik, pallietshorts, strømpebuks i høj denier, mine Prime Boots, en lækker jakke, et lunt tørklæde og en skøn shoppingbag. 

I september viste jeg glimt fra min uge som ugens instagrammer på @mitaarhus, hvilket var en rigtig sjov og hyggelig uge. September afsluttede jeg på en rigtig fin måde. Nemlig ved at møde en af mine favorit madbloggere Valdemarsro.dk til hendes boglancering på Great Coffee, og cafe´ens navn levede fuldt op til navnet, uhm. Der vil komme mere om boglanceringen i løbet af weekenden eller efterårsferien. Er en smule bagud med nogle blogindlæg. Det lunefulde efterår fik ram på mig, så jeg slap desværre ikke uden om en omgang influenza. 

I oktober har jeg testet det skønne stel Casablanca for interiørvirksomheden Ib Laursen. Og over få dage, har jeg haft besøg af pakkeposten op til flere gange, med superlækre produkter som jeg har været heldig at vinde.(surprise), ha! 

Er også nået forbi et loppemarked i Mejlgade, hvor jeg fandt nogle lækre loppefund til en rigtig god pris. Det er altid et sats at komme tæt på lukketid. Omvendt er det også tidspunktet, hvor man kan være heldig og gøre en god handel. 

Efteråret er også en tid, hvor jeg elsker at stå i mit køkken og lave lækre retter, der luner på en kold dag. Især lækre simreretter og supper. Men også lækre sunde snacks & bagværk. Det nyder teenageren helt sikkert. Han elsker mad og kage, og har ikke spor imod, at blive brugt som smagstester. 

I slutningen af september deltog jeg i Århus mod katastrofer I forlængelse af dette arrangement, tilmeldte jeg mig som frivillig for Røde Kors på en af de stationære ruter i Århus. Og vi fik et superflot resultat. Det vil jeg også skrive mere om, i et særskilt blogindlæg i løbet af efterårsferien, i næste uge.  

I starten af oktober, fik jeg billetter til et By Biehl arrangement i Ry, hvor Charlotte Biehl viste sin nye By Biehl smykkekollektion frem, samt de øvrige fine smykker vi allerede kender. Bl.a. de smukke signature øreringe. Dette arrangement, vil der også komme et særskilt blogindlæg om. 

Der kommer også snart en ny G I V E  A W A Y på bloggen, så I har en masse til gode. Hold derfor et skarpt øje med bloggen. Det er tid til forkælelse af jer læsere igen. God weekend og skøn efterårsferie til jer alle. Hvad skal weekenden - eller ferien mon bruges til? hvis du er så heldig at have ferie i næste uge? Fortæl fortæl, nysgerrig om gode tip til nye steder, der skal opleves. PST! Du kan skrive det i kommentarfeltet under dette blogindlæg Smil Lene .0)



Hvor sejt er det lige, at eje sin egen Nutella toaster? En gevinst på Instagram inkl. 2 glas nutella. Mums 


Loppefund på marked i Mejlgade. Modstrom jakke for en hund. 


Røde Kors Indsamling 5. oktober. Stationær rute i Århus C


Skøn Ferm Living trådkurv vundet på Instagram af @detydre.dk.


Kaffelatte & Morgengrød med frugt, nødder, kokos & lakrids


Den søde, kreative og dygtige madblogger valdemarsro.dk, har lige haft boglancering. Glæder mig til at læse den, og afprøve nogle af de mange skønne opskrifter, og nyde de små glimt af hverdagslykke.

 
Saftige æbleboller fra Valdemarsro.dk. Lækre i efteråret med groftrevet æbler, kanel og græskarkerner. Stærkt vanedannende, uhm. .0) 

I lørdags stod den på efterårshygge og forkælelse med bagning af bananmuffins med lakridschokolade. Superlækre og bedste opskrift på muffins med banan. Teenagerens favoritmuffins .0)

Støt Brysterne med bananmuffins serveret på det smukke Casablanca stel, som jeg er udvalgt til at teste for interiørvirksomheden Ib Laursen.  

Afslapning ved havet efter en skøn løbetur i Riis Skov. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar