lørdag den 2. august 2014

Sydlandsk stemning på Badeværelset & Venindehygge på Skårupgård....

Sydlandsk stemning på badeværelset. 
min favoritblomst er lavendel. Elsker duften. Den sender mig til-bage til mine rejse i Provence som ung. Da jeg i 3 uger opholdt mig i sydfrankrig, for at ride vædeløbsheste som en del af min uddannelse til rideinstruktør/staldmester. Har ikke været i sydfrankrig siden jeg var gravid med min søn i 4. måned, det var sammen med min familie. Må snart tilbage der-til, og vise min teenager, hvor skønt det er. Solsikker. Lavendelmarker. Den rå og smukke natur. Fransk mad & vin. Loppemarkeder. Sydfrankrig er bare så skøn og smuk. 



I torsdags besøgte jeg en gammel rideveninde fra min tid på Skå-rupgård ridecenter. Her underviste jeg i spring & dressur, og passede 80 kommissionsheste. Staldarbejde og ridning af privat- heste samt beriderens heste. I 1993. 22 år.  Jeg var nabo til en ung pige, som boede med sin familie i et af husene knyttet til Skårupgård. Det fungerer som bolig for staldpersonalet. Det ene af husene havde de lejet sig ind i, og havde boet der i mange år. De bor der endnu. Forældrene. Familien var ude og rejse. Derfor passede min veninde huset, og vi valgte derfor, at mødes på Skårupgård.  

Langs en af husmurene stod en række lavendelbuske. Jeg måtte bare have en lille buket med hjem til en vase. Her dufter så skønt, og nu er der ægte sydlandsk stemning på badeværelset.




Vi købte ind til en lækker frokost bestående af græsk salat. Ost. hendes fars hjemmelavet pesto. Baguettes. Guace-mole. Ost &Vin-druer. Sad i haven og nød den lækre mad. Hygge. Vi gik en tur i parken bag Skårupgård, for at lufte hundene. Klappede hestene, der stod på foldene. Drak iskaffe. Med vaniljeis. Hnn er stor fan af lækkerier. Så det fik vi. Mums. Hun har rejst meget i mange år, så det er ikke så tit vi ses, da hun altid er et nyt sted i verden. Sejlet rundt med hendes mand, i deres egen båd. Arbejdet som dykkerinstruktør de mest eksotiske steder i verden. Det mange drømmer om at gøre, men ikke føre ud i livet. Altid fascinerende at høre om hvor de nu har været henne. Hele familien rejser meget, og en derfor en del af hendes op-vækst, at de rejser. Både sammen og hver for sig. De har et stort verdenskort i køkkenet, hvor der er sat knappenåle inddelt i farver. Afhængig af, om de har rejst alene eller sammen. At rejse er at leve. Det gør de. Og det er så fedt. Nu venter min veninde snart tvillinger. Til efteråret kommer de, og så bliver det et helt nyt kapitel i hendes liv. Det er sjovt, at man som veninder kan følge med i hinandens liv på denne måde. Selvom der i perioder kan gå lang tid i mellem, så snakker vi som var det i går, vi sidst så hinanden.<3 <3 

Maja's iskaffe. Uhm 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar