søndag den 1. juni 2014

Tour de København, Upcoming på bloggen og Snart Give-away tid.....

Tour de København. 
I mandags gik turen igen til København, og jeg må sige, at jeg har taget hovedstaden til mig. Billedet herunder, er taget fra Mols-linien, da den sejlede fra havnen i Århus tidlig mandag morgen, i smukt og klart vejr. 

Da jeg havde et vigtigt møde tirsdag morgen kl. 06.45, valgte jeg, at tage rute 888 fra Århus allerede mandag morgen, for at tage på en osetur i København. Efter en fin færgeoverfart og bustur til Valby St., tog jeg S-toget ind til København Hovedbanegård, på en lille strøgtur. Byen varførst lige ved at vågne, og temperaturen lun.  

Jeg valgte, at holde frokostpausen på toppen af rundetårn. Et dejligt åndehul og samtidig hyggeligt, at sidde og nyde udsigten over København, og nyde solens stråler. Havde taget en lækker hjemmelavet salat med hjemmefra, rugbrød med Chorizo pølse og min hjemmelavet pesto, lavet på ramsløg fra Riis Skov. Opskriften lånt af Claus Dalby, som har en af Danmarks mest inspirerende og smukke haver, beliggende i Århus. 






Efter en skøn frokost i solen, tog jeg turen videre, for at se den fine hatte udstilling, som også lå i rundetårn, og som virkelig er et besøg værd. Indgangen til rundetårnet, koster kun 25 kr. En fin seværdighed, og samtidig en hyggelig tur op i tårnet. En smuk gammel bygning som både har sjæl og charme. Altid et besøg værd, når vejret er godt. 

Turen gik videre ned igennem Strøget, og her fik jeg øje på nü by staff woman, som er et af mine absolut yndlingsbrands. Måtte lige et smut ind, og ose i den lækre butik, som oveni købet var på 2 etager - fyldt med lækkert kræs. Det måtte gerne være mit hotel for en nat, hvor jeg bare frit kunne gå amok med at mixe & matche de toplækre brands. På det nederste foto i butikken(selfi'), bære jeg også en tunika fra nü by staff womanJust love it. 





Turen gik videre op igennem strøget, og kom forbi La Glass som lokkede med de fineste lagkager. Ja, den ene lagkage smukkere end den anden. Men må sande, at på sådan en varm dag, var det ikke lige lagkage jeg trængte til. Den må jeg have til gode til næste gang, hvor jeg har teenageren med til København. Han E L S K E R lagkage, så det vil være helt oplagt, at invitere ham på La Glass. Når nu et stykke lagkage koster 57 kr., vil det også være oplagt, at bestille 2 forskellige stykker, så man kan smage lidt forskelligt. 


Jeg valgte, at købe min kaffe i Lagkagehuset. Er altid garanteret en god kop kaffe her, og det var lige hvad jeg trængte til. En god kop caffe Latte og mysliboller. At sidde udenfor ved et cafe´ bord, og lade mine trætte fødder slappe af, før turen gik videre mod Albertslund med S-toget.   




For at jeg ikke skulle være afhængig af transportmidler tirsdag morgen, da mødet jeg skulle deltage i, var rykket frem til kl. 06.45, havde jeg booket værelse på Wittrup Motel AlbertslundJeg blev taget pænt imod i receptionen, og selvom jeg havde bestilt Bed & Breakfast, blev jeg opgraderet til, at få værelse med eget bad og toilet, og det var klart noget som jeg satte stor pris på. 

Yderligere havde motellet tilknyttet en restaurant, Og det var solid kost man fik serveret. Det er jo også hjemsted for mange truckere, der kommer for at overnatte efter en lang dag på landevejen, og de har behov for mere end bare salat, ha! 

I restauranten blev jeg mødt af en venlig, og ung kvindelig tjener, og en rigtig mad-mor, som serverede dagens menu, som denne aften stod på bøf og French Fries - med mulighed for, at tilkøbe salat. Jeg havde ikke spist så meget i løbet af dagen udover min salat og en myslibolle, så jeg var egentlig gået hen og blevet ret sulten. Troede dog aldrig, at jeg ville spise mig igennem denne kæmpe bøf, der blev serveret med sauce til mindst 2-3 personer. Men jeg må tilstå, at den gled ned og den smagte himmelsk godt. Jeg nød hver en bid. 

Restauranten oste af ægte motelstemning på den hyggelige facon. Tv' et kørte i baggrunden, og hver gang der trådte en ny gæst ind i restauranten, kiggede truckerne op. Kvitterede med et smil og et nik. Trætte efter en lang dag, men en hyggelig og fin atmosfære. Madmor og den unge tjener, var rundt hos alle gæster, for at høre, om maden smagte os, og samtidig sikrede de sig, om vi nu også var mætte, for ellers kunne vi sagtens få fyldt tallerkenen op,hvis vi kunne spise en bøf mere, ha! 


Da jeg ankom til Motellet så jeg, at de lejede cykler ud og for at jeg ikke skulle gå 4 km tirsdag tidlig morgen valgte jeg, at leje en cykel. 

Ovenpå sådan en JUMBO bøf, salat og French Fries, havde jeg brug for, at komme ud og røre mig lidt. Også for at have 100% tjek på, hvor jeg skulle møde kl. 06.45 tirsdag morgen.  Det var helt perfekt. Jeg nød, at køre en aftentur i så skønne omgivelser. Jeg tilbagelagde meget hurtigt de 8 km tur/retur på den lækre Mountainbike. Virkelig fed cykel, at køre på i det kuperede terræn. 

Også Motellets morgenmad var rigtig fin. Et stort ta' selv bord., og det var muligt allerede at spise kl. 05.45, da de mange truckere jo skal tidligt på landevejen. Frisk og venlig betjening af modne tjenere. Et rigtig fint sted, som jeg gerne vil anbefale. 

Jeg betalte 540 kr. for en overnatning, og betalte 50 kr. for leje af cykel. Skulle betale 200 kr. i depositum, som jeg fik retur, når jeg afleverede cyklen igen. Superfin service og venlig betjening. 

Wittrup Motel er et af Danmarks ældste moteller. Det er bygget i amerikansk stil af en amerikaner, læs den interessante artikel i Politikken lige her.

Jeg kan endnu ikke afsløre, hvad mit møde i Albertslund gik ud på, og det må I vente med, at få at vide indtil 2015! ;0)) Ja, det er lidt længe, at skulle vente i spænding på hvad jeg har kastet mig ud i, men en oplevelse af den eventyrlige slags, det kan jeg i hvert fald godt røbe, ha! .0)) 

Upcoming på bloggen.
I den kommende uge vil jeg vende stærkt tilbage til bloggen igen, og her vil jeg blandt andet blogge om "opgradering" af mit hjem, med glimt af blandt andet min stue. 

Har også været på endnu en markedsdag, som i dag foregik i Skæring, i Mindelunden. Smukt vejr, og med mange besøgende, fra lokalbefolkningen. 

Snart Giveaway tid.
Har den sidste periode været fyldt op med diverse projekter, og har derfor været nødt til, at sætte min giveaway på pause. Men hold et vågent øje med bloggen den kommende tid, den skal nok dukke op snart. 

Antal visninger på min blog er allerede steget til 12.252. Er bare VILDT glad og taknemmelig, for de mange besøg. Tak. Tak. Tak. Det skal I som læsere belønnes for. .0))  

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


Hvordan har du tilbragt weekenden? 

Smuk Søndag 

   Smil Lene .0))  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar