lørdag den 3. maj 2014

Besøg fra Sverige - Frokost på Globen Flakket - Test af løbetøj og Nu på Instagram ....

Besøg fra Sverige - Frokost på Globen Flakket. 


Teenageren, Joakim og mig v. Globen Flakket

Fredag fik min teenager og jeg besøg fra Sverige. Min skønne kusine og hendes mand, havde taget turen fra Sverige, for at besøge familie i DK. Hvert år har de i mange år, taget turen til Danmark, for at besøge fam-ilien. Denne gang var vi de heldige, og vi havde en rigtig hyggelig dag.

De tog toget fra Grenå, hvor de havde fundet hotel, og tog så toget til Århus. De stod af ved Østbanetorvet, og her startede vi med, at sidde på Fredes Flyvende Tallerken, en lille cafe´, der ligger ved Østbanetorvet. Os tøser nød et glas vin, og Joakim (min kusines mand), nød sig en kold øl. Og så nød vi ellers solens stråler, og få os en hyggelig snak, inden turen gik et smut hjem forbi mig til en kop kaffe, for at vente på, at teenageren skulle få fri fra skolen.

Vi besluttede os for, at finde et sted at spise, og gik en tur rundt i Århus, så vi kunne vise dem lidt rundt i byen. Vi gik en tur ned ad Å-boulevarden, med en perlerække af lækre cafeer og restauranter. 

Vi valgte, at spise på Globen Flakket. Det er en af mine yndlings-cafeer langs åen. Vi nød et glas vin / Øl / Sodavand i solen, indtil mad-en var klar. Vi valgte, at spise inden-for, da det blev lige køligt nok at sidde udendørs, og vi fandt et hyggeligt hjørne i cafeen. 

"Drengene" bestilte burgere, hvor vi tøser valgte 2 forskellige salater. Min kusine valgte en lækker bøf, hvor jeg var nys-gerrig for at smage salaten med dådyr. Har spist på cafeen flere gange før, og kender derfor det lækre menukort, som kan ses lige herVi var alle 100% tilfredse med både mad, drikkevarer og serveringen. En meget serviceminded og positiv servitrice, som var både sød, smilende og nærværende, så en helt igennem hyggelig oplevelse. 

Prisen for maden var også fair. Lige omkring 100 kr. for en salat/burger- menu. Det er virkelig lækkert, og rigelig mad, som var anrettet rigtig lækkert. Atmosfæren på cafeen er også rigtig god.


Teenageren, Joakim og Jessica (min kusine). 

Nu er det vores tur, til at besøge vores svenske familie, så vi tager et smut op og besøger dem i Sverige til sommer, hvor der afholdes en stor fodbold-festival. Min teenager starter på efterskole til august, så en god måde lige at komme lidt væk i sommeren, og opleve noget sammen. Det er ganske let, for vi tager bare toget til Grenå, og så tager vi færgen til Sverige, hvor de bor tæt på. Supernemt, og vi glæder os allerede til, at få nogle gode og hyggelige oplevelser sammen med dem. <3 <3

Løbetur i nyt løbetøj. 
Jeg så lige muligheden for, at komme ud og teste mit nyindkøbte løbetøj i dag,da vejrudsigten ændre sig til regn og gråvejr i næste uge, var bare med at spænde løbeskoene på, når vejret er godt. Da jeg også træner i anlægget i Riis Skov, er regnvejr bare ikke lige det optimale træningsvejr for mig. Her vælger jeg i stedet, at svømme i Badeanstalten Spanien.

Er yderst tilfreds med mit køb af både løbetights og løbejakken var helt perfekt til vejret i dag. Vinden fra havet, kan godt kan være lidt kold, så både til løbeturen og træning i anlægget, beskyttede den fint for vinden. Jeg løber ca. 5 km, og du kan se min løberute her. Jeg skrev om mit køb i tirsdags, og det kan du læse lige her 

New Line sættet har en førpris på 1350 kr. og jeg gav kun samlet 300 kr., da der var rivegilde i Salling. En virkelig god pris, og så er det en motivation i sig selv, at have noget lækkert løbetøj på. 


Instagram. 
Nu hvor jeg har fået min Nokia Lumia 925, så er det også endelig lykkes mig, at komme på Instagram, med god hjælp fra min teenage søn. Hvad skulle jeg dog gøre uden ham. Teknisk geni, ha!  Jeg er lige startet op med, at få lagt nogle billeder op, og jeg vil op-datere den ugentligt. 

Du kan finde mig, ved at klikke på ikonet Instagram, som er lagt op i højre øverste hjørne på min blog. Min profil på Instagram, er døbt næsten samme navn som min blog: @justlove2ndhandDu er meget velkommen til også, at følge mig på Instagram, ved at klikke på knappen FØLG. Det vil kun være hyggeligt og gøre mig glad.  

OBS: 
Jeg fik et hint fra en af de mere erfarne madbloggere, om, at madblogstoppen Findeopskrifter.dk udnytter madbloggere, og tjener penge på, at vi som mad-bloggere tilmelder os deres site. Det er åbenbart en standard-tekst de sætter ind, alle steder de kan komme i nærheden af lækre op-skrifter fra mad-bloggere.  

Dette ligger langt fra mine grundlæggende værdier og principper, og har derfor valgt meget hurtigt, at framelde mig Findeopskrifter.dk igen. 

Mine opskrifter på bloggen. 
Inspirere mine opskrifter dig her på bloggen, så er du meget velkommen til, at låne dem. 

Reglerne som jeg tidligere har postet, er fortsat gældende. Dem kan du også læse nederst, på et tidligere blog-indlæg lige her

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Hvordan skal du tilbringe weekenden? 

Er du selv på Instagram? 

Søde maj-hilsner 

Smil Lene .0))

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar