tirsdag den 25. februar 2014

Englene synger, vintergækker og lidt om svømmetræning i Badeanstalten Spanien....

Englene synger. 



Fastelavnsboller m. creme + remonce, pyntet m. glasur & pynt.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Kan I høre dem? .... Englene. De synger.
Valdemarsro.dk har gjort det igen. Hun har tryllet de lækreste ingredienser sammen, og denne gang til en toplækker faste-lavnsbolle med lækkert fyld af både creme af mandler & pistacie-nødder og remonce. Der er også lidt grahamsmel i dejen, og det gør bollen rigtig lækker, og giver den en lækker krumme. Og så er den jo på den måde også lidt sund, ha!

V
aldemarsro.dk er en madblog jeg følger fast, og efter at have trawlet nettet tyndt for opskrifter på fastelavnsboller med creme, listede jeg lige forbi hendes madblog, for at se, om jeg skulle være så heldig, at hun havde en opskrift på fastelavns-boller med creme. Selvfølgelig, havde hun det! Og så har hun genskabt smagen på en fastelavnsbolle, hun fik for 15 år siden. Hun kan sit kram. Ja, jeg må jo indrømme, at jeg var nødt til at smage 2 for at tro på, at de virkelig var så gode. Den ene med glasur, og en uden! - Så jeg kunne smage fyldet rigtigt, og det er bestemt værd at prøve. Englene synger for hver bid jeg tog. Uhmmmmm.... 

Opskriften skal Valdemarsro.dk selv have æren for. Jeg har bare lånt den og fulgt den. Den er meget nem at lave, men afsæt god tid til at lave dem, da de skal hæve 2 gange. Her er opskriften på fastelavnsbollerne, men pas på! Det er stærkt vanedannende, at besøge bloggen. Nu er du advaret! 

Læs gerne hendes tip om, at fryse dem. Det er smart, så man kan tage lidt op ad gangen, hvis ikke de alle skal spises på dagen, hvor du planlægger, at lave dem. Selvom det er meget fristende. 

  
Remonce og creme lagt på dejen. 







 Et godt værktøj til at skære dejen ud. Fandt dem i Blå Kors.

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤


Badeanstalten Spanien. 
Jeg nåede også, at komme ud og svømme i Badeanstalten Spanien i dag. Det gjorde jeg i formiddags. Nåede ikke Grosserbadet, da jeg kom lidt senere af sted. Mit mål er, at svømme 2 gange i ugen om formiddagen. Svømmer i en ½ time uden pause. Det er et skønt sted, der oser af sjæl og historie, og så er der ro om formiddagen, og god plads til at svømme. 

Du kan læse mere om stedet her, og vil anbefale dig, at tage en tur i Grosserbadet  http://badeanstaltenspanien.dk/ . Det styrker krop og motorik at svømme. En skøn måde at motionere på, og så er jeg bevidstløs træt på den rare og behagelige måde bagefter. 

Jeg nåede også en tur til Hasle i dag, for at hente en vin-reol træ til 6 flasker vin. Den kan stå i et af mine køkkenskabe, så vinen kan stå mørkt og ligge ned. Det anbefales jo af vinkenderne,og så er det rart at have lidt vin på lager, når der kommer gæster. Sjældent drikker jeg selv vin, men til god mad, høre der sig et godt glas vin til i ny og næ. 

Fik vinreolen på facebook siden: "Gives Bort - Århus": 


På turen derud, fandt jeg de smukkeste forårsblomster i en grøftekant. Vintergækker, som bare måtte med mig hjem. Det er virkelig tegn på forår, når først vintergækken blomstre. Smuk enkel hvid blomst. Desværre nåede jeg ikke ud for at nyde det skønne vejr i dag. Det tog tid, at få lavet dej til faste-lavnsbollerne, og der skulle indkøbes flere af ingredienserne til fyldet, men det var al tiden værd. De smager himmelsk. Stærkt vanedannende. Prøv dem! .0)


Forår i stuen med vintergækker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar